Nadzor elektronskih vinjet v Sloveniji
Večina ljudi ve, da je za uporabo avtocest in hitrih cest v Sloveniji potrebna vinjeta. Vinjeto je mogoče kupiti na različnih prodajnih mestih pred vstopom v državo in njeno cestno omrežje.
Kljub temu nekateri vozniki nimajo zahtevanega dokazila o plačilu in se znajdejo na nadzorni točki. Temu, kar se zgodi potem, se je treba izogniti, če je le mogoče, saj bo vozniku med kontrolo izrečena kazen, ki je sestavljena iz globe.
Da bi pojasnili, zakaj morate upoštevati predpise države o uporabi cest, bomo v nadaljevanju predstavili pregled nadzora in kazni. Med naslednjim potovanjem v Slovenijo ali skozi Slovenijo zagotovo ne boste pozabili kupiti potrebne vinjete prek spleta. Na našem spletnem mestu lahko slovensko vinjeto kupite povsem preprosto.
Kako poteka preverjanje vinjet?
Vozniki, ki v Sloveniji poskušajo voziti avto iz enega kraja v drugega brez vinjete, bodo hitro spoznali, da vsaka kršitev ne bo ostala neopažena. Čeprav je ob večjih cestninskih postajah veliko manjših hitrih cest in priključkov na avtoceste, kjer bi morda mislili, da se lahko izognete kazni, redni nadzori potekajo tudi na teh lokacijah.
V Sloveniji se nadzor vinjet izvaja na več načinov. Verjetno ste ob vožnji skozi državo opazili, da avtocestna policija nadzoruje ceste na kraju samem. Ker policisti ne morejo takoj ugotoviti, ali voznik upošteva cestnino, vinjeto v Sloveniji preverjajo z videonadzorom.
Čeprav je bila digitalna vinjeta na prodajnih mestih uvedena šele pred nekaj meseci in je bilo treba skupaj z njo prenoviti sistem nadzora, videonadzor že deluje na vseh točkah, kjer se zaračunava cestnina.
Natančneje, v Sloveniji je elektronsko nadzorovanih 600 kilometrov avtocest. Na podlagi te številke je jasno, da bodo poskusi kršenja predpisov verjetno neuspešni in se bodo končali z denarno kaznijo.
Obvestilo o kazni se nato pošlje po pošti ali pa ga policija izroči neposredno na kraju samem. Takoj ko ena od kamer zabeleži kršitev, so o tem obveščeni policisti, ki voznika prestrežejo na avtocestah, hitrih cestah ali na mejah in počivališčih. Tukaj najdete zemljevid z vsemi slovenskimi cestninskimi postajami.
Globe Slovenija
Razlog za to, da policisti pogosto ukrepajo takoj in ustavijo voznike še na slovenskih avtocestah, je v tem, da kaznivih nalogov pogosto ni mogoče vročiti drugače. Za državljane, ki ne živijo v EU, je izrekanje glob še posebej težavno. Kar zadeva Slovenijo, je zadeva urejena s posebnim zakonom. Če je na primer obvestilo o kazni poslano iz Slovenije v tujino, začne veljati okvirni sklep EU o izvrševanju denarnih kazni, znan tudi kot RBGeld. Sklep velja za vse države EU in zato tudi določa, da se kazni, ki so bile sprožene v tujini, lahko izvršijo.Kazni lahko ugovarjate le, če dokažete, da v času kršitve dejansko niste bili v Sloveniji ali da je obvestilo napačno. Torej je to, ali ste bili preverjeni v Sloveniji ali pa je bila kazen poslana po pošti, v bistvu nepomembno. Upoštevati morate zahtevo slovenske družbe za avtoceste, ki je v tem primeru Dars.
Kako visoke so globe?
Vnaprej ni mogoče natančno povedati, kolikšna bo vaša globa, saj pri izračunu vpliva več dejavnikov. Vendar pa se po uradnih podatkih plačilo običajno giblje med 300 in 800 evri. V primerjavi z dejanskimi stroški cestninjenja je torej kazen precej višja. Presenetljivo pri teh podatkih je tudi to, da Slovenija izstopa od sosednjih držav. V Avstriji se globe začnejo pri 120 evrih, medtem ko se na Češkem začnejo pri 185 evrih. Čeprav tudi v teh primerih zgornje meje niso navedene, so zneski v primerjavi s tistimi v Sloveniji na prvi pogled vseeno bistveno nižji. Če vas zalotijo, da potujete brez vinjete, imate v Sloveniji možnost plačati nižji znesek, če se strinjate s plačilom globe na kraju samem. "Popust" lahko v takem primeru znaša do 150 evrov.Najpogostejše napake
Nekateri vozniki ne kršijo specifikacij namerno. Kot je navedeno zgoraj, je bil sistem digitaliziran pred nekaj meseci. Zaradi tega je prišlo do nekaterih sprememb, ki lahko v nekaterih primerih privedejo do napak. Poleg tega, v posameznih državah veljajo različna pravila in predpisi, zato lahko tudi tu pride do nejasnosti. V nadaljevanju bomo predstavili pregled najpogostejših napak pri nakupu vinjete in pojasnili, kako se lahko tem napakam na dopustu izognete.Napačna vinjeta za Slovenijo
Napačna številka na registrski tablici avtomobila lahko povzroči, da vinjeta pri pregledu v Sloveniji ni pravilno dodeljena. Pri nakupu vinjete je treba navesti več podatkov, ki morajo biti pravilni. Tudi glede cestninskega razreda, skupne mase nad 3,5 tone ali števila osi na vozilu se občasno pojavijo napake. Vse to ima za posledico, da morate pri vožnji po Sloveniji pričakovati nadzor in globe, če ne boste v celoti upoštevali specifikacij. Ker je zaradi novih predpisov prišlo do nekaterih sprememb, se občasno pojavijo tudi napake glede veljavnosti. Veliko ljudi najprej opravi plačilo, šele kasneje pa opazijo, da vinjeta ni bila veljavna za ustrezno obdobje in da obveznost na ta način ni bila upoštevana. Druga napaka, ki se občasno zgodi, je, da vozniki preprosto pozabijo plačati cestnino za Slovenijo, ker je bila cestnina za Avstrijo ali drugo državo že plačana. Ker ima vsaka država svoj cestninski sistem, je treba plačilo urediti za vsako od njih.Napačna pot v Sloveniji
Še en primer pogostih napak je, da se vozniki skušajo izogniti cestninskim cestam, vendar se po naključju znajdejo na plačljivih cestah. Priznati je treba, da se cestninskim cestam v Sloveniji ni tako enostavno popolnoma izogniti. Pred začetkom vožnje morate podrobno preučiti svojo pot in imeti dovolj časa, da bo vaš načrt uspešen. V nasprotnem primeru morate pričakovati, da se boste znašli na cestah, za katere velja cestninski sistem v Sloveniji.Druga pogosta napaka je, da vozniki preprosto ne vedo, za katere poti velja cestninjenje. Verjetno najbolj znana točka, kjer se vedno znova pojavljajo napake, je predor Karavanke, ki se nahaja med Avstrijo in Slovenijo. Čeprav je sam predor izključen iz plačilnega sistema, se na obeh straneh predora nahajajo avtoceste, za katere je treba plačati cestnino. Če torej želite uporabljati predor, ga morate plačati. V nasprotnem primeru, če nimate ustreznega dokazila o plačilu, vas bodo najverjetneje preverili in pozvali k plačilu, še preden boste prispeli do dejanskega cilja.