Predor Karavanke: Zastoji in še marsikaj po Sloveniji
Predor Karavanke ni navaden cestni predor, temveč najdaljši v Sloveniji. Zato ima pomembno vlogo v prometnih razmerah v državi. Poleg tega predor povezuje Slovenijo s sosednjo Avstrijo. Zato bo vsak, ki načrtuje izlet tja, najverjetneje vozil skozi predor Karavanke v smeri proti severu.
Dopustniki, ki potujejo v Avstrijo s slovenskega Jadrana ali iz Ljubljane, morajo biti pozorni na nekaj stvari. Na primer, ne morete preprosto uporabiti cestnega predora s slovensko vinjeto. Če želite potovati skozi cestni predor, morate plačati posebno cestnino.
V naslednjem članku bomo pojasnili vse, kar morate vedeti o predoru Karavanke, preden se odpravite na pot. Kako dolg je predor Karavanke? Ali je na voljo prenos v živo o prometnem zastoju predora Karavanke? Kakšni so stroški predora Karavanke? Odgovorili vam bomo na ta in številna druga vprašanja ter poskrbeli, da bo vaše potovanje skozi predor potekalo nemoteno.
Predor Karavanke trenutno: splošne informacije
Trenutni podatki kažejo, da je število vozil, ki vsak dan potujejo skozi predor Karavanke, 30 000 ob konicah. Tudi če predora ne uporabljate med počitnicami ali ob koncu tedna poleti, to število znaša 10 000 vozil.
Glede na število potnikov torej ni presenetljivo, da se tu in tam pojavijo prometni zastoji. Toda zakaj se skozi cestni predor vsak dan vozi toliko ljudi? Zbrali smo najpomembnejša dejstva o tej poti.
Dolžina predora Karavanke
Trenutno delujoča cev je dolga 7864 metrov. Nova cev je še daljša: dolga je 7948 metrov in bo kmalu nadomestila zahodno cev (za določen čas). Cestni predor mora biti tako dolg, ker poteka skozi Karavanke, ki so del apnenčastih Alp. Če predora v tej obliki ne bi bilo, bi morali vozniki za premagovanje razdalje potovati eno uro dlje.
Vožnja z Jesenic (Slovenija): Predor Karavanke Beljak (Avstrija)
Predor Karavanke povezuje dve glavni avtocesti. Če začnete pot v Sloveniji, se proti predoru odpravite po avtocesti A2. Avtocesta povezuje več meja v Evropi. Poteka od Hrvaške čez Slovenijo mimo glavnega mesta Ljubljane do majhnega mesta Jesenice na Zgornjem Kranjskem. V Ljubljani se združi z avtocesto A1, ki vodi do meje med Slovenijo in Madžarsko.
Če se skozi predor peljete proti severu, boste na drugi strani prispeli do avstrijskega mesta Beljak. A2 v Sloveniji se v Avstriji imenuje Karawankenautobahn A11. Je podaljšek avtoceste A10 Tauernautobahn, ki po drugi strani poteka po velikem delu Avstrije in se konča na križišču pri Salzburgu, blizu meje z Nemčijo. Zaradi lokacije predora Karavank in avtocest, ki vodijo neposredno do njega, je tako jasno, koliko krajev in celo držav predor povezuje.
Obnovitvena dela: Druga cev
Omenili smo že, koliko avtomobilov vsak dan zapelje skozi predor. Predor Karavanke je tako v trenutnem stanju dosegel mejo svoje zmogljivosti. Da bi bila varnost v predoru še vedno zagotovljena, se od leta 2018 gradi še ena predorska cev. Po načrtu bo dokončana do leta 2025. Nato se bodo začela dela na "stari" cevi.
Ko torej slišite izraze, kot so "pripravljalna faza splošne prenove 01 km" itd. se običajno nanašajo na glavni projekt gradnje in prenove predora Karavanke. Gradbena dela naj bi trajala do leta 2027 - od takrat naprej naj bi začeli uporabljati obe cevi.
Informacije o prometnih zastojih v predoru Karavanke v Sloveniji
V bližini Jesenic v Sloveniji vozniki v nekaterih dneh potrebujejo precej potrpežljivosti. Če poslušate prometne informacije in radio ter slišite stvari, kot so "Trenutni zastoj v predoru Karavanke" ali "Zastoj v predoru Karavanke danes v živo", morate pričakovati daljše čakalne dobe.
Večinoma namreč ni zastoja samo v eni smeri, temveč v obeh smereh. To pomeni, da morajo na mejnem prehodu čakati ne le tisti, ki potujejo iz Slovenije v Avstrijo, temveč tudi tisti, ki potujejo v nasprotni smeri.
Razlogi za prometni zastoj: Predor Karavanke je zaprt
Če se v cestnem predoru zgodi nesreča, to pomeni veliko motnjo v prometu in povzroči zastoj. Vendar nesreče niso vedno razlog za zamude pri potovanju z juga na sever. Sredi voznega pasu je na poti pokvarjen avtomobil ali tovornjak, pred ali za cestnim predorom potekajo cestna dela, med poletnimi počitnicami je promet še posebej gost, poteka mejna kontrola ali pa je predor Karavanke preprosto zaprt zaradi gradbenih del. Tudi to se lahko zgodi. Tudi dogodek, kot je maraton, ali vremenske razmere lahko ustavijo promet na meji med Avstrijo in Slovenijo.
Obstaja nešteto razlogov, zakaj se v povezovalnem predoru med Jesenicami in Beljakom pri Baškem jezeru pojavijo čakalne dobe. Trenutno predor ni zaprt, prav tako niso znane druge težave, zaradi katerih bi lahko promet v cestnem predoru dlje časa zastal. Kljub temu se pred vsakim potovanjem v Avstrijo pozanimajte, kakšne so razmere v bližini predora, da se vsaj izognete vnaprej napovedanim oviram v prometu. Seveda enako pravilo velja tudi za potovanje nazaj v Slovenijo.
Izogibanje večjim prometnim zastojem in čakanju v predoru Karavanke
Še preden se približate Jesenicam in cestninski postaji na predoru Karavanke, se pozanimajte o razmerah na kraju samem. Nekaj kilometrov pred cestnim predorom je lahko pogosto že prepozno in lahko se znajdete v dolgi koloni vozil.
V ta namen je priporočljivo preveriti podatke v realnem času, če so te informacije na voljo. Omenili smo že radio - to je zagotovo ena od možnosti, ki jih lahko uporabite za boljšo oceno izgube časa. Kar zadeva predor Karavanke, pa obstaja še ena možnost za pridobivanje informacij o prometnih zastojih.
V predoru Karavanke je na voljo spletna kamera, s katero lahko spremljate promet na cestah. Vse, kar morate storiti, je, da na spletu poiščete "Livecam predor Karavanke" in boste dobro obveščeni. Ta rešitev je še posebej uporabna, če želite potovati skozi cestni predor ob koncih tedna ali med prazniki.
Predor Karavanke danes v živo: alternativne poti
V primeru prometnega zamaška morate pravočasno poiskati alternativno pot in se izogniti predoru Karavanke. Iz Slovenije so na meji možne naslednje poti: Na primer, uporabite lahko cesto Loiblpass, ki poteka od Tržiča do Ferlacha.
Prelaz Wurzenpass je sosednji prehod in tako še ena alternativa, s katero se lahko izognete cestnemu predoru. Vodi s slovenske strani od Jesenic prek Kranjske Gore do Beljaka (Villach). Najprej se peljete po cesti R201 do priključka B109 (Wurzenpass St.) v Avstriji.
Če se odločite za prevoze, pa morate biti pozorni na eno ali dve izjemi: Poti so primerne le za voznike brez prikolic. Zaradi zmanjšane hitrosti in obvoza traja pot čez Alpe dlje. V najslabšem primeru se morate preusmeriti na vlak ali celo na drugo sredstvo javnega prevoza.
Cestnina za predor Karavanke 2022/23
Cestnino za predor Karavanke smo že omenili. V zvezi z njo morate biti pozorni na nekatere podrobnosti. Predvsem zato, ker oba "konca predora" upravljata različna organa ali infrastrukturna podjetja.
DARS in ASFINAG: predor Karavanke
Na slovenski strani je za cestni predor odgovoren DARS, na avstrijski strani pa ASFINAG. Nenavadno je, da si dve podjetji "delita" cestni odsek, vendar je v tem primeru to posledica lege predora na meji. Zato je cestni predor izjemen primer.
Cestnina za predor Karavanke: Cestninska postaja Hrušica
Če prihajate iz Slovenije, cestnino plačate na lokalnem prodajnem mestu. Ta se nahaja v bližini Hrušice. Cestnina znaša 7,80 EUR in jo lahko plačate na kraju samem z različnimi plačilnimi sredstvi (gotovina, kreditna ali bančna kartica). Vozniki, ki pogosto potujejo skozi predor, lahko s točkovno kartico plačajo več voženj naenkrat. Vinjeta ni potrebna za predor Karavanke, temveč za odsek (Avtocesta A2) pred njim. Zato ne smete pozabiti plačati vinjete pred potovanjem.
Plačilo cestnine za predor Karavanke prek spleta
Potniki, ki se iz Avstrije odpravljajo proti jugu, lahko vinjeto in cestnino za predor Karavanke plačajo prek spleta. Ta ponudba še ni na voljo za potovanje v drugo smer.
Kupite e-vinjeto in prijetno potovanje, Slovenija!